TiRSDAG DEN 24. maj kl. 10.00 I KLUBHUSET
REFERAT
1: Mødets åbning:
A: Udnævnelse af referent – forslag Ole K. Andersen. Ok.
B: Godkendelse af referat fra møde 1-2022 d. 24. marts – Godkendt.
C: Evt. yderligere emner til dagsordenen.
2: Siden sidst:
A: Nyt fra hvert enkelt bestyrelsesmedlem.
B: Aktuelle Coronarestriktioner. Pt. ingen restriktioner.
C: Seniorklubbens fremtidige IT baserede ordninger set i et samspil med
Sekretariatet og mulighederne i Golfbox.
- Sekretærens forslag og muligheder
- Medlemsdatabasen
- Postformidling – alle former (resultater, klummer, nyheder
- Samspil med hjemmesiden – herunder eksterne links om muligt
Besluttet at bruge Golfbox, hvor det giver mening – udover ovennævnte også til kontingentopkrævning med ovf. til vores konto hver måned.
Frede undersøger med sekretariatet, hvordan vi skal forholde os til GDPR
D: Nyhedsbrev Maj fra Idræts- & Fritidssekretariatet – tidligere udsendt. Ok.
E: Evt. andre emner.
3: Greve Golfklub siden sidst:
- Orientering i udsendte referater – bestyrelse og udvalg – bilag ref. møde 2-2022
- Har vi emner til hovedforeningen. Seniorklubben er indstillet på at deltage i møder m.m., hvor hovedforeningen ønsker det.
- Information fra golfklubben til Ældresagen tager vi os af.
- Evt. andre emner
4: Max deltagerantal ved samtlige arrangementer i Seniorklubbens regi – jfr.
generalforsamlingen d. 02. oktober 21. og bestyrelsesmødet den 15. oktober 2021.
Uændret.
5: Revision og aktualisering af Seniorklubbens spillemæssige virksomhed –
overordnede retningslinjer nedenfor A til E.
- S betyder Sommertid – start slut marts til slut oktober.
- V betyder Vintertid – start slut oktober til slut marts
5: A: Afgørelsesmetode ved lige mange Stableford point for alle turneringer i
Seniorklubbens regi, hvor andet ikke er angivet:
Efter Generalforsamlingsbeslutning i september 2021 afgøres efter hcp, hvor laveste hcp. vinder. Bestyrelsen opfatter det positivt efter spillernes accept, derfor fast regel fremover.
5 B: Mandagsturneringens afviklingsmodul – Sommertid (S) / Vintertid (V).
1: TILMELDING nødvendig i Golfbox – tidligst 3 uger før - senest fredagen før
kl. 12.00 af hensyn til scoreindtastning og udskrivning af scorekort.
2: TILMELDING til Short Game samme fredag på Golfbox.
3: RØD TEE muligt at vælge for herrer ved tilmeldingen.
4: AFHENT scorekort og TRÆK dit starthul fra kl. 08.45 (S) eller 09.15 (V) på
terrasse eller i restaurant.
5: GUNSTART kl. 09.30 (S) 10.00 (V)
6: SCOREKORT afleveres i trådkurven på terrasse eller i restaurant.
7: PRÆMIEOVERRÆKKELSE efter foregående runde, når alle er kommet ind.
8: Klummeredaktøren udarbejder klumme og sender den til sekretæren, som udsender klummen til samtlige medlemmer.
9: SHORT GAME fra kl. 12.30(S) eller 12.45 (V) for tilmeldte.
10: Order of merit lægges i Golfbox – både for mandagsturnering, shortgame og 18 hullers turneringer.
5 C: Mandagsturneringens vejledning:
Se i øvrigt de fulde retningslinjer på INFO for aktuelle mandagsturneringer i
Golfbox.
HUSK at melde afbud i Golfbox inden fredag kl. 12.00 hvis du ikke kan deltage
alligevel. Senere afbud meldes på mail til Frede (k-c@tunenet.dk). Afbud på
selve dagen inden rundestart kan meldes på SMS til hhv. Frede 40280864 eller
Ole 20942088.
Ved ikke tællende turneringer sættes kryds i scorekortets højre øverste hjørne,
hvis score ønskes registreret som tællende (V).
Afbud, som ikke når at blive registreret i Golfbox, bliver registreret som RETD
(Retired) med tilladelse (ikke tællende) – udeblivelse uden afbud registreres
N/S (No Show – tællende).
5 D: Praksis – mandagsturneringen:
a: Efter en sæsons erfaringer med det de nye HCP regler skal alle mandagsrunder
i Sommerperioden (S) være tællende, som senest drøftet i bestyrelsen i
december 2021.
b: Hånden i posen fra Sommertid 22 (S)
c: Aftalen/tilbuddet under pkt. 4 E fastholdes
d: Mandagsturnering suspenderes under 16 deltagere, og aflyses under 8 deltagere.
5 E: Transport og spilleaftale:
Tilmelding stadig mulig – oversigten bevares itv.
6: Aktivitetsplanens kommende aktiviteter – første halvår og juli måned 2022
1: Juni – Sommerturneringen – SuperBrugsen-Tune Cup mandag den 20. juni
med SuperBrugsen som Præmiesponsor.
Tilmelding åbner den 26. maj i Golfbox.
Stig sørger for div. til sommerturneringen.
3: Juni – ” Julefrokost ” arrangeret af bestyrelsen torsdag den 30. juni kl. 13.00.
Tilmelding åbner den 30. maj i Golfbox.
Deadline for aflysning ved dårligt vejr: 27. juni.
Arbejdsopgaver – Fordelt.
22: juli – Linksugens åbne Seniorturnering torsdag den 21. juli.
Arbejdsopgaver - hvem gør hvad? Aftales, når vi har hørt fra Linksugeudvalget.
7: Andre turneringer:
1: Short Game.
Seniorklubben spiller ShortGame efter hver runde mandagsgolf i perioden 1.3 ->31.10 bortset fra de dage hvor Seniorklubben afholder 18 hullers turneringer. Endvidere spiller Kaninklubben og i et vist omfang Eliten ShortGame den første mandag i hver måned April->Oktober.
Dameklubben spiller ShortGame i forbindelse med deres oktober kick-off og Juniorerne bruger ShortGame som en del af deres juniortræning april->oktober.
Turneringsudvalget har – for at udbrede kendskabet til ShortGame – åbnet for tilmelding i GolfBox første gang mandag den 4. april i perioden mellem Seniorklubbens og Kaninklubbens runder. Hvis rimelig tilslutning vil der blive åbnet tilsvarende den 1. mandag i månederne maj-oktober.
Shortgameudvalget udvælger 2 deltagere i hver række til deltagelse i landsfinalen. Alle interesserede er derudover velkomne til – 2 og 2 – at låne multisnoren (kan bruges til alle øvelserne), få et par scorekort og gå en runde uden at banen er sat op.
2: SIM golf.
Bestyrelsen afventer aktivitetsforslag fra medlemmerne.
8: Økonomi.
Medlemsdatabasen d.d.. Vi er pt. 140.
- Økonomisk oversigt – budget og forventninger for 2022. Budgettet følges.
- Sponsorer i 2022. Seniorklubben har p.t. 4 sponsorer : Golfexperten, Super Brugsen, Tune. AktivØstrig v. Steen Ousted og FILA TRYK v. Lars Hartig.
- Andre emner fra/til kassereren.
- Ved eksterne arrangementer, skal tilskud søges hver gang, hvis tilskud ønskes.
9: Ekstern virksomhed (Golfturneringer):
A: Oplæg fra Ole J.
Lukket drøftelse af bestyrelsens overvejelser efter interessen
på Generalforsamlingen.
(steder, praktiske vilkår, tidspunkter, økonomi, brugerbetaling, arbejdsopgaver
m. v.).
Invitation fra Oldtimers i Køge om turnering 15. juni udsendes af Ole K.
Tur til Sorø 28/7 vedtaget og lægges i Golfbox.
Tur til Dragsholm 15/9 vedtaget og lægges i Golfbox. (Ree var også i spil).
Tur til Trelleborg 14/7 med gunstart vedtaget. Info er udsendt.
Østrig tur droppes – for dyr – Tur til Nordtyskland 2. uge i august undersøges i stedet.
10: Ordinær Generalforsamling april 2022.
A: Beretning, Regnskab og budget vedtaget.
B: Forslag om nyt Ad-hoc udvalg vedtaget – se nedenfor pkt. 12
C: Jørgen Gotfredsen ønskede ikke genvalg til bestyrelsen.
D: Ole K. Andersen nyvalgtes som sekretær.
E: Evt. opfølgning på emner fra Referatet.
Forberedelse af næste års generalforsamling starter ca. 1. oktober.
11: Bestyrelseskompetencer beskrivelser og indhold.:
Frede, formand:
Overordnede opgaver, ApS, Sekr., Databasen o.a., Sponsoraftaler, Startlister (med mindre andet aftales) + mandagsturneringen.
Ole J: næstformand:
Brugen af Regel og Hcp i Seniorklubben, overordnet ansvar for Short Game, Eksterne turneringsaftaler, hjemmesiden, praktisk chef v/interne konkurrencer i turneringerne + mandagsturneringen. Klummeredaktør.
Stig: Kasserer:
Regnskab og budget, madaftaler, sponsoraftaler, præmiechef + mandagsturneringen.
Ole K. Andersen: Sekretær:
Sekretariatsvirksomhed i alle forhold ved Generalforsamlinger og bestyrelsesmøder, adresse chef + mandagsturneringen.
12: Etablering af hjælpeudvalg – forslag til indhold og virksomhed:
Under dette pkt.-deltager Bodil Kjelde, Karin Hemmingsen og Sten Ousted.
Bestyrelsens forslag om oprettelse af et Ad-hoc udvalg med deltagelse fra 2 – 3 medlemmer blev vedtaget og igangsættes ved bestyrelsesmøde 2-2022 den 24. maj.
A: Oplæg fra Frede.
Lukket drøftelse i bestyrelse og med deltagelse af foreløbigt tre interesserede medlemmer.
a: Foreløbige forslag til OMRÅDER og OPGAVER:
- Short Game - - - Aftalt at Ole J viser hvordan banen sættes op.
- Turneringer: praktiske opgaver eksempelvis fremstilling og opsætning, indhentning og registrering af materialer til interne konkurrencer i såvel interne- som eksterne turneringer.
- Modtagelse af nye og evt. nye medlemmer af Seniorklubben.
- Har vi andre andre tværgående Ad-hoc opgaver til gavn for Seniorerne og Seniorklubben?
- Golfens dag, Samarbejde med Tune IF, og Karlslunde på tværs.
- Hjælp i Brugsen i Tune
- Vores fester
- b: Evt. budget og andre økonomiske overvejelser.
c: Udvalgets størrelse – interesserede om nødvendigt.
Bodil Kjelde, Karin Hemmingsen, Edith Kruse-Christiansen og Steen Ousted.
13: Hjemmesiden:
- Redaktøren Ole Jensen har ordet.
- Andre forslag/emner om dette og hint.
14: Mødets afslutning.
A: Fastlæggelse af næste møder: 2. august kl. 10.00.
B: Andre emner.
Frede undersøger muligheden for oprettelse af en ”handicapgruppe”.
Med venlig hilsen
Frede Kruse-Christiansen
Ret til ændringer forbeholdes.
Comments